Ze země vycházejícího slunce přilétla velice příjemná informace. Co nevidět se totiž u prodejců objeví ostré dvoutaktní enduro WR250, které vychází z motokrosové sestřičky YZ250. Myslím si, že se máme na co těšit, stejně jako evropská konkurence.

Už to vypadalo, že se dvoutaktního japonského endura nikdy nedočkáme a budeme se tak muset spokojit s ostrým enduro nářadím evropské produkce. Z japonského čtyřlístku pokračuje ve výrobě dvoutaktních motokrosů pouze Yamaha, a tak se neustále nabízela otázka, jestli se přeci jen nezamyslí nad obrovskými prodeji dvoutaktních endur evropských značek a s něčím na nás nevyrukuje. Všechny spekulace rozseklo dvoutaktní enduro WR250 vycházející z motokrosové YZ 250, které by se mělo objevit u prodejců už v lednu.

Kapalinou chlazený jednoválec zasazený v hliníkovém rámu dostal oproti motokrosové verzi jinou hlavu válce, ale i CDI jednotku či jinak odstupňovanou pětirychlostní převodovku. Také výfukový systém zaznamenal pár změn, protože musí splňovat hlukové limity. Zatím to vypadá, že se WR 250 bude muset obejít bez elektrického startéru, což je veliká škoda.  

Na předku je USD vidlice KYB a na zadku centrál Monocross s klasickým přepákováním. Pérování bylo pochopitelně přizpůsobeno enduro ježdění, což znamená měkčí charakteristiku než u motokrosu a na zadek bylo namontováno osmnáctkové kolo. To, že vývojový tým musel vyřešit elektroinstalaci pro světlo nebo třeba stojánek, není třeba připomínat.